serwisy tvp

Oglądaj do 08.11.2021 r.

Filmy dokumentalne/społeczeństwo

„W zalewie reklamy” (2017)

Dawne przeczucia czy kreatywna intuicja pracowników agencji reklamowych zostały zastąpione...

WIĘCEJ
„W zalewie reklamy” (2017)

Dawne przeczucia czy kreatywna intuicja pracowników agencji reklamowych zostały zastąpione dokładną i wnikliwą obserwacją i analizą udostępnianych przez nas codziennie danych.

Opis filmu:
Korzystając z luk prawnych i naszej niefrasobliwości lub lenistwa, firmy są w stanie gromadzić ogromne zasoby danych na każdego, kto korzysta z internetu. Ludzie z branży nazywają te mową rzeczywistość reklamową „Dzikim Zachodem”. Badacze rynku precyzyjnie prognozują preferencje konsumentów płatków śniadaniowych, mydła i papierosów. Co minuta w sieci pojawia się 400 godzin nowych treści. Ludzkie doświadczenia można katalogować. I temu służy analiza danych: porządkujemy to, co zastaliśmy i przedstawiamy w nowy sposób. Ludzkie reakcje można prześledzić. Trzeba tylko dobrych analityków, twórców programów i algorytmów, którzy mają dostęp do danych.

Jedno kliknięcie wystarczy, żeby firma, która ma odpowiedni budżet, wiedziała z góry, co zrobimy. Ten dokument ukazuje kulisy procesu gromadzenia naszych danych i tworzenia zindywidualizowanych, „chodzących za nami” reklam, których zadaniem jest wpłynięcie na nasze decyzje w chwilach naszej słabości. Czy współczesna reklama to niedozwolona ingerencja w nasza prywatność, czy cena jaką godzimy się płacić za bezpłatny dostęp do internetu?

Reżyseria:
Reżyserem filmu dokumentalnego „W zalewie reklamy” jest Scott Harper. Filmowiec tworzył takie obrazy dokumentalne jak „Underworld Histories”, „Golden. The End of Ageism”, „The Nature of Things”.

Scenariusz:
Autorem scenariusza do dokumentu „W zalewie reklamy” jest jego reżyser Scott Harper.

Data premiery i kraj produkcji:
Film „W zalewie reklamy” został wyprodukowany w Kanadzie, a jego premiera odbyła się 28 kwietnia 2017 roku.

Zdjęcia:
Filmowcem odpowiedzialnym za zdjęcia do produkcji „W zalewie reklamy” jest Christopher McKay.

Tytuł oryginalny:
„You're Soaking in It”.

Czas trwania:
Dokument „W zalewie reklamy” trwa około 73 minuty.

Gdzie obejrzeć film dokumentalny „W zalewie reklamy”?
Cały film „W zalewie reklamy” online oglądaj w vod.tvp.pl

Wideo

Dodaj do mojej listy
Moja lista Usuń z mojej listy