Brat Elvis
Współczesna komedia obyczajowa napisana specjalnie dla Teatru Telewizji przez Marynę i Michała Szczepańskich. Spektakl wyreżyserował Łukasz Wylężałek. Autorzy scenariusza filmu Juliusza Machulskiego „Girl Guide” wykorzystali gwarę góralską. Rzecz bowiem dzieje się w jednej z podhalańskich wsi, do której przyjeżdża Amerykanin góralskiego pochodzenia.
Na ziemi przodków zostaje natychmiast wciągnięty w krąg rodzinnych, lokalnych spraw i konfliktów. Konfrontacja poglądów światowego biznesmena z góralską, życiową mądrością staje się źródłem wielu zabawnych sytuacji.
W starej chałupie Władka Gąsienicy (Andrzej Grabowski) daleki krewny z Ameryki – Elvis (Marek Kondrat), choć zupełnie niespodziewany, zostaje serdecznie przyjęty przez Władka oraz mieszkającą u niego siostrę Helę i jej męża Franka. Podczas suto zakrapianej libacji dochodzi do wymiany rodzinnych uścisków i serdeczności. Elvis zwierza się, że choć całe życie spędził poza Polską, wychowywano go na górala. Jego wielkim marzeniem jest zobaczyć ducha legendarnego Sabały, przechadzającego się ze skrzypkami po halach.
Zawód Elvisa, przedstawiciela wielkiego konsorcjum kredytowego, budzi żywe zainteresowanie Franka. Wraz z ciężarną Helą myślą bowiem o postawieniu nowej chałupy, lecz nie mają na nią pieniędzy. Nazajutrz Franek z Władkiem zabierają Elvisa saniami w góry, by wyciąć trochę smreków na nową chałupę. Po drodze spotykają niezbyt lubianego sąsiada Mrowcę, który przypadkiem ujawnia dawne, niezbyt uczciwe postępki Franka względem Władka. Mimo to wszyscy trzej zgodnie ruszają dalej. Wracając saniami wyładowanymi nielegalnie wyciętym drzewem, nieoczekiwanie spotykają leśniczego, którego mały fiat zarył się w przydrożnej zaspie.
Leśniczy grozi Władkowi grzywną, jednak szybko mięknie, kiedy górale oferują mu pomoc w wypchnięciu samochodu na drogę. Franek, ku zdziwieniu szwagra i Elvisa, postanawia kontynuować podróż z leśniczym.
Kiedy dzień ma się ku końcowi, Elvis z Władkiem podziwiają zachód słońca. I wtedy w oddali rozlegają się niezbyt czyste nuty skrzypiec. Obaj mężczyźni nie wierzą własnym oczom. Czyżby tajemniczą postacią, dumnie kroczącą przez hale był słynny Sabała?
Autorzy: Maryna i Michał Szczepańscy
Reżyseria: Łukasz Wylężałek
Scenografia: Barbara Wojtas
Kostiumy: Magdalena Maj
Muzyka: Janusz „Yanina” Iwański
Zdjęcia: Wojciech Todorow
Premiera: 2002 r.