Alicja w krainie koszmarów
Alicja to dziewczynka, która w drodze do szkoły została porwana, a następnie przez ponad siedem lat przetrzymywana przez swego oprawcę w piwnicy o powierzchni pięciu metrów kwadratowych. Kiedy przez przypadek udaje jej się uciec i odzyskać wolność, jest już dojrzałą, młodą dziewczyną. Alicja próbuje zacząć nowe życie i w tym punkcie rozpoczyna się akcja sztuki. Bulwersująca opinię publiczną historia Alicji staje się natychmiast łakomym kąskiem dla mass mediów, cennym medialnym produktem, na którym można nieźle zarobić. Sama Alicja wpada w ręce przedsiębiorczego agenta, sygnuje książkę opisującą jej dramat, jest bohaterką telewizyjnych i prasowych reportaży. Nawet rodzice Alicji próbują przede wszystkim zarobić na tragedii córki, twierdząc, że są przecież także ofiarami jej porwania, a nowo poznany chłopak, deklarując bezinteresowną przyjaźń, w istocie pragnie u jej boku zrobić medialną karierę. To wszystko sprawia, że Alicja popada w głęboką depresję. Nie rozumie świata, który ją otacza i do którego trafiła, odzyskując wolność. Dochodzi do niej absurdalna świadomość, że w gruncie rzeczy najbliżsi zazdroszczą jej tragedii, która ją spotkała, bo ta – paradoksalnie – uczyniła z niej bogatą i sławną osobę, co jest w otaczającym ją świecie wyznacznikiem szczęścia.
Spektakl został nagrodzony za drugoplanową rolę męską (Filip Pławiak) podczas 3. edycji festiwalu TEATROTEKA Fest w 2019 roku, rok później otrzymał nagrodę Silver Remi w kategorii Independent Experimental Films&Videos - Film & Video Art na międzynarodowym festiwalu World Fest Houston.
Autor tekstu: Piotr Domalewski; Zdjęcia: Bartosz Świniarski; Scenografia: Anna Wunderlich; Kostiumy: Zofia Komasa; Montaż: Magdalena Chowańska; Muzyka: Marcin Nenko; Dźwięk: Michał Robaczewski, Marcin Jachyra, Tomasz Wieczorek