Wiedźmin

Geralt do Wyzimy. Mieszkańcy miasta żyją sparaliżowani strachem przed szalejącą nocami strzygą. Król Foltest szuka śmiałka, który usunie zagrożenie. Władca życzy sobie by ze strzygi - córki króla - zły urok został zdjęty, a jej nic się nie stało. Geralt postanawia spróbować uratować nieszczęsną królewską córkę. Ciężko ranny po walce z nią jedzie leczyć się do świątyni Melitele. Po drodze znajduję chłopca - sierotę i zabiera go ze sobą. W Melitele pod opieką kapłanki Nemeke powoli wraca do zdrowia. Wkrótce postanawia wybrać się do Cintry. Królowa Calanthe błaga wiedźmina, by nie zabierał jej wnuczki, którą mu obiecano i która według prawa ma zostać wiedźminem. Geralt musi zadecydować, czy postępować zgodnie z Prawem Niespodzianki i obietnicy złożonej mu przed laty w Cintrze, czy też przeciwstawić się przeznaczeniu.